Pretpostavlja se da će usled ovog trenda do kraja decenije uporedivi električni automobili biti jeftiniji od benzena.
Nova studija Kancelarije za tehnologiju vozila američkog Ministarstva energetike (DOE) zaključuje da je cena baterija za električna vozila pala za neverovatnih 90 procenata između 2008. i 2023. godine, što je proizvođačima automobila olakšalo da smanje jaz u ceni između vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih vozila.
To je ono što studija kaže, ali čini se da je jaz i dalje prevelik, posebno ako razmišljate o električnoj mobilnosti kao dominantnom obliku transporta.Pad cena baterija podstaknut je poboljšanjima u tehnologiji i hemiji baterija, novim proizvodnim procesima i značajnim povećanjem obima proizvodnje.
Cena litijum-jonske baterije je pala sa 1.415 USD/kWh u 2008. na 139 USD/kWh u 2023. godini. Razlika je manja ako se uključi 15 godina inflacije, ali pad je i dalje 1.000 dolara kada se prilagodi trenutnoj vrednosti u dolarima.Baterija od 81 kWh u Teslinom Modelu Y koštala bi 114.615 dolara 2008. godine (da je taj automobil tada napravljen), u poređenju sa 11.259 dolara u 2023.
Pretpostavlja se da će do kraja decenije uporedivi električni automobili biti jeftiniji od benzena.